Jak dát o sobě vědět svým novým zákazníkům?

Rozhodnutí o podnikání sám na sebe je velice těžké. Je sice fajn, že budete takříkajíc “pán svého času”, ale za jakou cenu? Musíte se připravit na finanční nejistotu, nejistota úspěchu vašeho podnikání… Existuje mnoho černých uliček, které souvisí s podnikáním. Někteří do nich spadnou a nenajdou cestu ven, jiní mají schopnosti a vůli na to se toho nevzdat a snažit se probojovat napovrch.

Největší zkouškou si podnikatelé (zejména ti menší) prošli při pandemii. Zákazníci nemohli přijít i když by chtěli. Některé zrovna tato událost zničila, jiným dodala odvahu a sílu jít dál a nyní se jim po tomto těžkém období daří tak jako nikdy předtím. Záleží na odvětví ve kterém podnikáme samozřejmě.

prodavačka

Něco, co neoddělitelně souvisí s podnikáním jsou právě zákazníci. Náš zákazník, náš pán se neříká jen tak nadarmo. Musíme se mnohdy podvolit tomu, co naši zákazníci chtějí, aby nás stále navštěvovali a byli spokojeni. Zákazníky není jednoduché si získat. Musíme k tomu udělat hned několik marketingových kroků, kterými o sobě necháme vědět a přilákáme veřejnost.

prodavač v obchodě

První věc, kterou si musíme uvědomit je jaký by měl být náš průměrný zákazník. Zaměřujeme se na děti, ženy, muže, lyžaře nebo třeba milovníky koní? Takovýchto skupin je nespočet a my s musíme vybrat tu, která nejvíce odpovídá našemu druhu podnikání. To je takový úplný základ, který si musíme uvědomit. Další věc, která souvisí s komunikací se zákazníky je určitě vzhled. Vzhledem se myslí všelijaké grafické části, které působí na zrak zákazníka. Myslí se tím konkrétněji: logo, obal na produkt, vzhled webových stránek, co bude napsáno a natištěno na plakátech a podobně.

Grafické části můžeme předat jakékoliv marketingové agentuře, která se nám o ně s přehledem postará. Pokud bude třeba, postará se vám i o reklamu jako takovou. Nemyslíme tím např. Televizní reklamu, nebo tak podobně. Ty jsou příliš finančně náročné. Spíše reklamu ve smyslu letáčků, optimalizačních článků, reklamy na sociálních sítí, rozvěšené letáčky a tak dále. Marketing Pardubice se může právě o všechny výše zmíněné náležitosti postarat. Stačí se domluvit na tom, co přesně byste si představovali, kolik by to mělo stát a jaké očekáváte výsledky.