Kupujeme velmi staré auto

Otázka proč lidé kupují velmi stará auta, má jednoduchou odpověď. Důvodem jsou peníze, samozřejmě. Vždyť takové auto pořídíte za cenu, která osciluje někde u deseti tisíc. A to opravdu není moc. Rozsáhlejší odpovědi se najdou při otázce, k čemu se tato auta používají. Samozřejmě spousta takových aut míří do rukou lidí, kteří na dražší auto prostě nemají a musí vzít zavděk tím, co současný trh nabízí. Mladí, si takové auto kupují pro získání zkušeností při řízení. Staří, že už nemají větší ambice na pohodlnější a moderní vozy. Pak tu jsou různí podnikatelé, které si auto koupí do firmy, takzvaně na dojetí. Jejich zaměstnanci budou těmito automobily jezdit na zakázky, případně dovážet materiál a podobně.

Dobrá, nějaký smysl tedy koupě auta za hubičku má, ale jak je to s jeho stavem? Nemusí se do něj vrážet stále dokola hromada peněz? Vždyť tyto automobily mají až na výjimky nájezdy minimálně kole 300 tisíc kilometrů.

I staré auto může dobře sloužit

Automobily současnosti jsou na tom zcela jinak, než jsme byli zvyklí v minulosti, za socialismu. Tehdy, když mělo auto naběháno více než 60 tisíc, už se zvažovala míra rizika, kolik ještě vydrží. Dnes? Při patřičné pozornosti, pravidelným výměnám olejů a celkové údržbě může automobil překročit půl milionu kilometrů a pořád nebude zcela na odpis. Je to však vůz od vozu.

Když se rozhodneme koupit takové auto, bude pro nás nejlepší, když prodejci budeme pořádně naslouchat. Budeme zajímat o to, kdo to vůbec je. Je mladý, na první pohled frajírek? Nebo dědoušek, který se nerad zbavuje auta, ale už jej má k ničemu. Dva typy lidí, dva typy přístupu k automobilu. Kdo dal automobilu více zabrat je jasné.

Pokud to má kola, má to smysl

Zajímáme se také, k čemu se auto používalo. Bylo pracovní? Sloužilo na cesty za nákupy. Bylo používáno svátečním řidičem a vyjelo na silnici jen pár krát za rok? Střídali se za jeho volantem řidiči? Pečlivě posloucháme a děláme si obrázek o historii auta.

Pak teprve přistoupíme k důkladné prohlídce a zkušební jízdě.